תשבץ האילוף – גב (חלק 2)

השלבים

נוע בקו ישר כשהמושכות מקבילות וכנ”ל הרגלים.

לחץ בעזרת רגל חיצונית על צידו של הסוס כשהרגל מהצד הנגדי מפנה מקום ומתרחקת מהסוס.

אחוז את המושכות בצורה שיופעל לחץ קל על צוואר הסוס החיצוני והצוואר הפנימי חופשי לתנועה.

מנע מהסוס להסתובב תוך כדי שמירה על קשר בין המתג והפה.

התחל מצעד צידי אחד או שניים ועבור לתנועה חופשית קדימה.

רצוי לציין שעבודה ליד גדר המגרש יכולה להקל עלינו את האימון.

ברגע שהסוס הבין את הקוד ננסה תנועה צידית SIDE PASS, עמידה נינוחה מול הגדר.

דרבון הסוס בצידו האחד כשהצד השני חופשי, כנ”ל לגבי המושכות, מושכה אחת מסומנת לצווארו לנוע הצידה בעוד המושכה השניה רחוקה מצוואר הסוס.

העובדה שאף הסוס מופנה אל הקיר תמנע ממנו לזוז קדימה והוא יבין את אופציית ההרפיה דרך התנועה הצידה.

בתנועה הצידה נקפיד שרגליו החיצוניות של הסוס יצליבו תמיד שהחיצוניות עוברות מעל הפנימיות.

גם בתרגיל זה לא נדרוש בשלבים הראשונים יותר מצעד או שניים כדי למנוע מהסוס התנגדות לתרגיל.

(בשלב זה רצוי שיהיו מגני רגלים קדמיות על רגלי הסוס).

 

ציר קדמי

רוב משקלו של הסוס נמצא בחלקו הקדמי, לכן קל לו לבחור את הרגליים הקדמיות כציר הסיבוב.

כדי ליצור תזוזה בחלק האחורי כשהחלק הקדמי משמש כציר נסמן לסוס להזיז את חלקו האחורי כשרגלנו מדרבנת אותו מאחורי חגורת הבטן. כמובן שרגלנו המקבילה תפנה מקום לחלק האחורי לזוז.

נקפיד שהסוס לא ינוע קדימה ושצווארו ואפו וכתפיו יישארו מקבילות לחלק האחורי.

גם כאן עבודה ליד גדר יכולה להקל את העבודה.

 

ציר אחורי

ציר אחורי חשוב לנו כי דרך תרגיל זה ילמד הסוס להכניס את רגליו האחוריות עמוק מתחתיו, מגמה שתלווה אותנו לאורך כל האימון בהמשך.

הקוד לביצוע ציר אחורי:

א. הפנית אף הסוס לכיוון הרצוי.

ב. סימון לצוואר ללכת בעקבות האף בעזרת מושכה חיצונית

ג. לחץ רגל באזור חגורת הבטן וקדימה ממנה בצד הרחוק מהסיבוב.

ד. במקביל שחרור אופציה של מתג, מושכת צוואר ורגל מהצד השני תאפשר לסוס לנוע בעקבות הלחץ.

 

לסוס 6 מקצבים

  1. הליכה
  2. גוג – ריצה קלה
  3. טרוט – ריצה מהירה
  4. לופ’ – דהירה קלה
  5. קנטר – דהירה מהירה
  6. גלופ – דהירה פתוחה.

 

קצב דריכת הרגליים בקרקע שונה ממקצב למקצב.

נפרט את סדר דריכת הרגליים בכל מקצב שנעסוק ברכיבה המתקדמת עלינו להתאים את הישיבה בהתאם לקצב תנועת הסוס.

לאחר שביצענו מעגלים, שמיניות וקוים ישרים נתרגל אותם תרגילים בריצה קלה (גוג) היא תנועה אופיינית לרכיבת הבוקרים. הרוכב שאמור לעבור תנאי שטח נרחבים ימצא מקצב זה מתאים ונוח. הרוכב כמעט ואינו מטלטל באוכף התנועה קצובה ונוחה.

טרוט: ריצה מהירה יותר, אז מרגישים אנו את תנועת הכתפיים של הסוס הנעות לסירוגין, קימה וישיבה באוכף תעזור לנו להגבר על טלטלה זו.

לופ: עוד מקצב ממאפייני הרכיבה המערבית. סוס שנע נכון במקצב הלופ’ מזכיר סוס נדנדה. הרוכב יושב ישיבה רצופה באוכף.

קנטר: דהירה מהירה, עלינו להעביר יותר משקל לארכובות ולהוריד משקל מהאוכף.

גלופ: התנהגותנו דומה לזאת שבמקצב הקנטר, עלינו לדעת שדהרה פתוחה ופראית כדוגמת דהרת סוס המרוץ כמעט לא קימת ברכיבה המערבית. הגלופ’ יותר אסוף והסוס אמור לעצור עצירה מהירה.

עלינו לדעת לנוע בכל המקצבים גם בקווים ישרים, גם במעגלים ובשמיניות, לעצור מכל מקצב, להסתובב 180 מעלות לכיוון ממנו באנו ולנוע הצידה בכל מקצב.

 


חוות דובי – טיולי רכיבה על סוסים של חוות סוסים דובי בהרי רמות מנשה. ימי גיבוש לקבוצות עובדים, למשפחות, לילדים, לזוגות, טיולי סוסים ומגוון פעילויות בצפון.

Comments are closed.

Go Top